Co-sourcing
Stel je eens voor: jouw IT servicedesk is volledig op stoom en voorzien van goed opgeleide en gecertificeerde medewerkers voor een vast bedrag per maand. Klinkt goed, toch? Geen zorgen rondom eigen personeel en werving, maar wel een professioneel team in eigen huis. Dit kan met co-sourcing van Zenda Support!
Contact opnemenWat is co-sourcing?
Om tot optimale continuïteit, kwaliteit en een hoge mate van ontzorgen te komen bieden we co-sourcing aan. Makkelijk samengevat kan co-sourcing gezien worden als outsourcing van een team, maar dan op jouw eigen locatie. Als wij co-sourcing uitvoeren, dan zorgen wij voor een vast en ingewerkt team met de benodigde kennis bij jou op locatie, met optioneel een dedicated stand-by t.b.v. vervanging bij ziekte en verlof. Bij outsourcing werken de ingezette medewerkers vaak voor diverse organisatie, bij co-sourcing is er sprake van een dedicated inhouse team. Het team leert jouw organisatie veel beter kennen en je houdt grip op de kwaliteit van dienstverlening.
Zoals in de bovenstaande afbeelding is weergegeven, gaan we altijd uit van een vaste kern van medewerkers en bieden we, indien gewenst, één of meerdere dedicated stand-by medewerkers aan. Deze stand-by is exclusief voor jou als opdrachtgever en wordt dus niet binnen andere pools ingezet.
De voordelen
voor IT
- Continuïteit in bezetting
- Goed opgeleide mensen
- Flexibel opschalen wanneer nodig
De voordelen
voor HR
- Directe vervanging bij uit dienst
- Personeel zonder kopzorgen
- Verzekerd van opleiding en bijscholing
De voordelen
voor Finance
- Vast bedrag per maand
- Tarief is all-inclusive
- Geen budgettaire verrassingen achteraf
Meer weten over co-sourcing?


Inhouse uitbesteden met co-sourcing
Co-sourcing biedt aanzienlijke voordelen ten opzichte van outsourcing. Veel organisaties met een eigen IT servicedesk staan voor uitdagingen met betrekking tot instroom, uitstroom, ontwikkeling, doorstroom en up to date houden van medewerkers. Bovendien kan ziekte en verlof leiden tot ondercapaciteit, wat de callload verhoogt en de dienstverleningskwaliteit onder druk zet. Bij langdurige afwezigheid of vertrek kan het opschalen vaak een struikelblok zijn, hoewel inhuur natuurlijk een tijdelijke oplossing biedt.

Bij uitbesteding is de IT servicedesk niet meer intern. Meestal worden er grote teams ingezet die meerdere organisaties gelijktijdig bedienen. Het komt nog steeds vaak voor dat er wordt afgerekend per call of dat er strakke Service Level Agreements (SLA’s) worden gehanteerd. Bij uitbesteding ligt alle verantwoordelijkheid bij de externe partij. Co-sourcing draait daarentegen om nauwe samenwerking tussen opdrachtgever en leverancier, waarbij de opdrachtgever aanzienlijke invloed heeft op kwaliteit, expertise en de samenstelling van het team.

Toegewijd team op locatie
Door te kiezen voor co-sourcing krijg je een toegewijd team op jouw locatie. Als opdrachtgever heb jij invloed op jouw dienstverlening met zaken zoals de samenstelling van het team, kwaliteitsnormen, Key Performance Indicators (KPI’s) en SLA’s. Het team werkt exclusief namens jouw organisatie en leert deze dan ook grondig kennen, wat de dienstverleningskwaliteit ten goede komt.
De voordelen van Zenda Support
Voordelige keuze