De antwoorden vind je hier

VEELGESTELDE VRAGEN

Heb je een vraag? Grote kans dat iemand anders ‘m ook al eens heeft gesteld en vind je hem hier terug. Het allerliefst staan we iedereen persoonlijk te woord, dus schroom niet om ons te bellen met je vraag!

Kunnen we referenties opvragen?


Natuurlijk. We laten graag horen wat andere opdrachtgevers over ons zeggen. Ook voeren we regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uit, tijdens ons meest recente onderzoek werden we beoordeeld met een 8,3.

Welke certificering heeft Zenda?

Zenda is NEN4400-1 gecertificeerd. NEN 4400-1 is een norm voor uitzendbureaus (waaronder detacheringsbureaus) en andere bedrijven die mensen in dienst hebben of werken uitbesteden, met als doel het beperken van risico’s voor inlener/opdrachtgever, zoals naheffing van belastingen en sociale premies, en het voorkomen van fraude.

Onze IT omgeving is belegd bij een zusterorganisatie, deze organisatie heeft een SO9001:2015 en ISO27001: 2013 certificering.

Werkt Zenda met uitzendconstructies?

Nee, we zijn geen uitzendbureau, maar we conformeren ons wel aan de ABU CAO. Onze medewerkers hebben een normale arbeidsovereenkomst en krijgen ook uitbetaald in periodes dat ze geen opdracht uitvoeren.

Hoe reizen de ingezette medewerkers?

Bijna al onze medewerkers hebben een rijbewijs en kiezen voor een leaseauto van Zenda. Sommige medewerkers reizen met het OV. Uiteraard houden we rekening met het type opdracht. Tijdens een migratieproject over meerdere locaties zullen we uiteraard altijd een medewerker met leaseauto aanbieden. Zit een opdrachtgever op een locatie waar parkeren lastig is? Dan stimuleren we de medewerker om met het OV te reizen.

Werkt Zenda ook met ZZP’ers?

Nee, al onze mensen zijn in dienst. Zo garanderen we kwaliteit, continuïteit en betrokkenheid.

In welke branches is Zenda actief?

We werken onder andere voor managed services providers, zorginstellingen, overheden, onderwijsorganisaties, verzekeringsbedrijven, advocatenkantoren, bedrijven in de professionele sport, scheepsbouw, woningbouw, retail, bedrijven in de financiële wereld en andere grote bedrijven in de industrie en dienstverlening. We richten ons niet op specifieke branches.

Biedt Zenda ook AI oplossingen?

Jazeker, we bieden een mooie oplossing voor de servicedesk. De AI servicedesk van Zenda ondersteunt jouw organisatie door routinetaken en veelvoorkomende vragen automatisch af te handelen. In plaats van handmatige opvolging en menselijke hulp door medewerkers, verwerkt de Zenda App verzoeken zelfstandig, verzamelt en analyseert het gegevens en zorgt het voor tijdige escalatie bij complexere incidenten. Met de Zenda App verbeter je de responstijden, maar ook de kwaliteit van je dienstverlening. Efficiëntie, betrouwbaarheid en continuïteit komen zo samen in één slimme AI-oplossing.

Hoe zorgt Zenda voor continuïteit?

Onze mensen krijgen begeleiding, blijven zich ontwikkelen én we zorgen altijd voor een plan B als er uitval dreigt. Bij onze co-sourcing oplossing wordt veelal gekozen voor een dedicated stand-by medewerker zodat er direct vervanging is bij ziekte en verlof.

Hoe werkt een temp-to-perm / deta-vast constructie?

Onze medewerker start op detacheringsbasis en kan na een afgesproken periode kosteloos in dienst treden bij jullie. Voor start van de opdracht worden hier afspraken over gemaakt en in een overeenkomst vastgelegd zodat er nooit discussie over kan ontstaan.

Kan ik Zenda ook inschakelen als adviespartner?

Dat kan zeker! We brainstormen regelmatig met onze opdrachtgevers over uitdagingen die er zijn of dreigen te ontstaan. Denk hierbij aan uitdagingen rondom recruitment, uitstroom, ziekteverzuim, kennisverlies, overload aan calls etc. En nee, hiervoor ontvang je geen factuur. We vinden het juist belangrijk om met elkaar te brainstormen, pijnpunten bloot te leggen en gezamenlijk te bedenken wat de juiste aanpak is om het op te lossen.

Kunnen jullie ook een offerte op maat maken?

Altijd. We bespreken graag welke uitdagingen er zijn en hoe wij dit eventueel op kunnen lossen. Iedere organisatie en situatie is anders, daar hoort een offerte op maat gewoon bij. Al onze diensten worden zo ingericht zodat het optimaal aansluit bij de behoefte van de opdrachtgever.

Hoe verloopt het contact met Zenda tijdens de duur van een opdracht?

We vinden goed contact met zowel de ingezette werknemer als de opdrachtgever er belangrijk. Onze Fieldmanagers begeleiden de ingezette medewerker, zorgen dat hij/zij zich ook tijdens de opdracht blijft ontwikkelen en gaat samen met de ingezette medewerker aan de slag met eventuele feedback vanuit de opdrachtgever. Onze Fieldmanager zoeken ook regelmatig contact met de contactpersoon van de opdrachtgevers om goed op de hoogte te blijven van de voortgang/kwaliteit van de ingezette medewerker. Onze Accountmanagers zijn ook actief betrokken. Ze zoeken regelmatig contact met de opdrachtgever om te vernemen hoe de inzet verloopt en acties uit te zetten waar dat nodig is.

Wat zijn de tarieven?

Die hangen af van de opdrachtvorm, duur en het profiel. We maken altijd een transparante offerte. Bij detachering hanteren we een bedrag per gewerkt uur. Bij onze fixed price en co-sourcing diensten werken we met een vast bedrag per maand. Bij migratieprojecten hanteren we veelal dagtarieven.

Wat als een ingezette medewerker toch niet te juiste match blijkt te zijn? 


Er kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn waarom een medewerker niet geheel bij de organisatie of op de opdracht lijkt te passen. Al onze medewerkers hebben een Fieldmanager die gaan over hun ontwikkeling, ook binnen de lopende opdracht. Zijn er zaken die verholpen kunnen worden, dan pakt de Fieldmanager dit op met de betreffende medewerker. Uiteraard moeten we vooraf wel vertrouwen hebben dat de situatie goed en snel op te lossen is. Lukt dit niet? Dan zoeken we in overleg een passende oplossing. Geen gedoe, gewoon eerlijk en snel schakelen.

Hoe worden de Zenda medewerkers begeleid?

Iedereen krijgt een eigen Fieldmanager die zorgt voor coaching, evaluaties en contact met jullie als opdrachtgever. Onze Fieldmanagers spelen een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze medewerkers.

Kan Zenda ook tijdelijk capaciteit leveren?

Zeker. Bijvoorbeeld bij piekbelasting, ziekte of verlof. Ook voor korte opdrachten kun je bij ons terecht. Of het nou gaat om een opdracht van een dag of voor langere tijd, wij staan graag voor jou klaar!

Hoe snel kan Zenda iemand leveren?

Vaak binnen enkele dagen. We hebben regelmatig professionals beschikbaar die direct kunnen starten. Via jouw accountmanager, ons algemene nummer: 085 62 00 426 of aanvragen@zenda.nl kan je jouw aanvraag bij ons beleggen. We streven ernaar om binnen 1 werkdag te laten weten of we de juiste beschikbaarheid hebben.

Wat is het niveau van de Zenda medewerkers?

Wij werken met verschillende niveaus van junior t/m senior. Onze minimale vereisten zijn een MBO ICT niveau 3 diploma, communicatief vaardig en klant- en servicegericht. Ook vinden we het belangrijk dat onze medewerkers de juiste drive hebben om zichzelf te gaan ontwikkelen.

Bij schoolverlaters werken we in veel gevallen met een IT bootcamp. In een intensieve periode krijgen onze medewerkers diverse trainingen en behalen ze IT gerelateerde certificaten, ITIL en krijgen ze diverse trainingen op gebied van soft skills.

Wat voor profielen levert Zenda?
  • IT-servicedeskmedewerkers, support engineers, werkplekbeheerders en migratiespecialisten. Van starters tot ervaren krachten.
  • Als onderdeel van de VX Company Groep en dankzij een groot en sterk partnernetwerk kunnen wij ook helpen met alle andere IT gerelateerde profielen.
Wat is het verschil tussen detachering en co-sourcing en fixed price?
  • Detachering: een medewerker van Zenda komt jouw team tijdelijk versterken.
  • Co-sourcing: wij nemen (een deel van) jouw IT-supportteam op ons, inclusief planning en aansturing. Met deze dienst bieden we jou continuïteit en kwaliteit tegen een vast bedrag per maand. We bepalen gezamenlijk tot welk niveau Zenda verantwoordelijk is voor het team en vanaf waar de verantwoordelijkheid van jou als opdrachtgever start.
  • Fixed price: We leveren capaciteit tegen een vast tarief per maand.
Wat doet Zenda precies?


Wij helpen organisaties met tijdelijke of structurele inzet van IT-supportmedewerkers, via detachering, co-sourcing en fixed price. Op zoek naar andere IT gerelateerde profielen? Ook dan staan Zenda voor jou klaar!

Kan ik ook parttime werken?

Soms wel. Dit hangt af van de opdracht. We denken graag met je mee.

Is Zenda aangesloten bij een CAO?

Jazeker, wij volgen de ABU CAO. In de ABU cao staan allerlei afspraken over onder andere salaris, werktijden, pensioen en vakantie.

Mag ik mijn leaseauto ook privé rijden?

Dat mag! Houdt er wel rekening mee dat je dan bijtelling aan de Belastingdienst moet betalen, dit wordt automatisch van jouw salaris ingehouden. Vooraf worden er afspraken gemaakt over het aantal privé kilometers die je ongeveer mag rijden conform een fair use policy.

Moet ik mijn brandstof zelf betalen?

Nee, bij jouw leaseauto zit ook een tankpas. Zenda betaald de brandstofkosten, maar we monitoren het verbruik wel.

Krijg ik een leaseauto bij Zenda?

Al onze IT professionals die in het bezit zijn van een rijbewijs krijgen een mooie B-klasse leaseauto. Wil je geen leaseauto? Dan krijg je een kilometervergoeding of betalen wij het OV!

Hoe zit het met salaris en voorwaarden?

Je krijgt een goed startsalaris, afhankelijk van je ervaring. Daarnaast bieden we natuurlijk een goede pensioenregeling (Stipp), kan je lekker op vakantie en ontvang je ieder jaar jouw vakantiegeld. Al onze IT professionals die in het bezit zijn van een rijbewijs krijgen een mooie B-klasse leaseauto. Wil je geen leaseauto? Dan krijg je een kilometervergoeding of betalen wij het OV!

Bouw ik een studieschuld op?

In principe niet, we vinden het belangrijk dat je jezelf goed kan ontwikkelen tijdens jouw dienstverband bij Zenda en dat je ons uiteindelijk zonder schulden kan verlaten. Je kan dus gewoon aan de slag met ITIL en Microsoft certificaten zonder dat je bang hoeft te zijn een dikke rekening van ons te krijgen.

Er kunnen uitzonderingen zijn als je bijvoorbeeld een HBO studie wilt gaan doen, gezien de investering die we hiervoor doen wordt er wel gewerkt met een studieovereenkomst. Waar uitzonderingen zijn zullen we dit altijd eerst met jou bespreken.

Bieden jullie opleidingen aan?

Je kunt onder andere ITIL en diverse Microsoft certificeringen behalen. Naast technische trainingen bieden we ook trainingen gericht op soft skills, denk hierbij aan bijvoorbeeld een communicatie of intake training. Samen kijken we wat het best past bij jouw ontwikkelpad.

Hoe vaak heb ik contact met mijn Fieldmanager?

Regelmatig. We plannen vaste gesprekken in, maar je kunt ook altijd even bellen of appen als er iets speelt. We vinden het belangrijk om altijd voor jou klaar te staan, ongeacht of er zakelijk of privé iets bij jou speelt.

Wat voor begeleiding krijg ik?

Je hebt een vaste Fieldmanager die je helpt bij je ontwikkeling, gesprekken voert bij opdrachtgevers en klaarstaat als je ergens tegenaan loopt. Daarnaast zijn onze Accountmanagers ook actief betrokken bij jou en jouw opdrachten, zij moeten samen met jou gaan voor de perfecte match.

Kan ik ook solliciteren als ik nog studeer?

Zeker, vooral als je in het laatste jaar van jouw opleiding zit. Hoe gaaf zou het zijn om nog voor het behalen van je diploma te weten of je een mooie eerste baan te pakken hebt?

Hoe snel weet ik of ik ben aangenomen?

We schakelen snel. Na jouw sollicitatieprocedure evalueren we de gesprekken intern en bespreken we welke mogelijkheden we voor jou zien. Vaak volgt er ook een referentiecheck. We houden van snel schakelen en zorgen dat je binnen een paar dagen een update van ons ontvangt.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Je hebt eerst een kennismaking met een van onze recruiters. Is er een match? Dan volgt een gesprek met je toekomstige Field- en/of accountmanager. Daarna kun je snel aan de slag.

Welke maximale reistijd hanteren jullie?

We hanteren een maximals reistijd van 1 uur enkele reis. Uiteraard doen we ons uiterste best om de reistijd altijd zoveel mogelijk te beperken omdat niemand graag veel en lang in de file staat. Bij twijfel over reistijd bij een bepaalde aanvraag zullen we dit eerst met jou overleggen. Er kunnen natuurlijk redenen zijn waarom je zelf vast zit aan een bepaalde maximale reistijd, geef dit dan vooral tijdens jouw sollicitatiegesprek aan.

Moet ik al ervaring hebben?

Nee hoor. Als jij een diploma minimaal MBO niveau 3 hebt, leergierig en gemotiveerd bent, helpen wij je met de rest!

Waarom zou ik voor Zenda kiezen?

Omdat we verder kijken dan alleen je cv. We begeleiden je persoonlijk, investeren in jouw groei én zorgen voor een leuke club collega’s. En: bij Zenda hoor je er echt bij!

Wat zijn veelvoorkomende opdrachtgevers van Zenda?


We werken onder andere voor managed services providers, zorginstellingen, overheden, onderwijsorganisaties, advocatenkantoren, bedrijven in de professionele sport, scheepsbouw, woningbouw, retail en grote bedrijven in de industrie en dienstverlening.

Wat voor opdrachten hebben jullie?

Onze opdrachten zijn vooral gericht op IT-support, bij bedrijven en organisaties door het hele land. Denk aan mooie uitdagingen op de IT-servicedesk, het uitvoeren van migratieprojecten en functies als werkplekbeheerder.

Wat doet Zenda eigenlijk

Wij zijn gespecialiseerd in diensten gericht op IT Support. Denk hierbij aan detachering, co-sourcing en het leveren van een ai oplossing voor de servicedesk. We richten ons op functies zoals IT-servicedeskmedewerker, support engineer of werkplekbeheerder bij toffe opdrachtgevers.

Ben je starter in de IT en zoek je een uitdaging? Ook dan ben je bij Zenda aan het juiste adres. Wij leiden jonge IT-talenten op en helpen ze aan een vliegende start in de IT-wereld!